Alvorens na te denken over een nieuw gebouw heeft de school zijn visie op onderwijs opnieuw geformuleerd. Gekozen is voor de principes van TOM onderwijs waarbij de behoeften van het kind leidend zijn. 
Ond
erwijsactiviteiten starten in de basisgroepsruimtes, van daaruit kunnen kinderen aan de slag op het speel-leerplein. In de bovenbouw is een groepsruimte gereserveerd voor individueel onderwijs waar de kinderen geconcentreerd kunnen leren. Voor de bovenbouw functioneert de aula als leerplein. Het schoolteam is actief betrokken geweest bij de totstandkoming van de plannen. Kleuren en materialen zijn met het team samen met de architect uitgezocht bij Vanerum Studio Houten. De school heeft natuur hoog in het vaandel staan en heeft daarom gekozen voor natuurlijke materialen en kleuren. De indeling van de lokalen voor onderbouw en bovenbouw is niet traditioneel maar flexibel met diverse werkplekken voor samenwerken en individueel werken, een zitbank in iedere lesruimte om in een klein groepje te werken of om voorgelezen te worden. Groepstafels met krukken, losse leerling tafels met ergonomische stoelen. Iedere leerling heeft een eigen lade die past onder het tafelblad en in de vrijstaande kasten. In de klaslokalen voert bamboe de boventoon in combinatie met warm wit en grijs en een fris groene accenten alles in harmonie met het marmoleum voor op de vloeren. De personeelsruimte, de IB kamer en directiekamer zijn voorzien van meubilair dat naadloos aansluit bij het gekozen interieurconcept. De totale kleurstelling is consequent toegepast in alle interieurfacetten en zijn in balans met de gekozen materialen voor vloer, wand, deur en kozijn. Onderzoekend leren in een frisse en open school met veel natuurlijk daglicht een prettige omgeving om in te leren. 

bijnekorf def1200

Wenst u meer informatie over onze diensten of wil u zelf deel uitmaken van onze referenties? Neem hier contact met ons op.